דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח רכב לנהג הצעיר 

מאת    [ 04/04/2011 ]

מילים במאמר: 441   [ נצפה 3700 פעמים ]

ביטוח רכב לנהג הצעיר
במדינת ישראל, קיים חוק ביטוח חובה לרכב שכשמו כן הוא, הוא מחויב על פי חוק. ביטח חובה מכסה מקרים של נזקי גוף, העלולים להגרם לנהג, או לנוסעים איתו ברכב הנדון ואפילו להולכי רגל שנפגעו על ידי אותו הרכב. נהיגה ללא ביטוח חובה, הנה עבירה חמורה על החוק הגוררת בעקבותיה עונשים שונים, עד כדי אפילו שלילת רישיון, לכן אין להקל ראש ברכישת פוליסה זו.
נהג צעיר או נהג חדש
הגדרתו של נהג חדש על פי החוק הנה ? נהג המחזיק בידו רישיון נהיגה פחות מעשרים וארבעה חודשים.  חברות הביטוח מתייחסות לנהג חדש או צעיר באופן שונה. תוכלו למצוא חברות ביטוח שעל פי הגדרותיהן נהג חדש הוא נהג בעל רישיון נהיגה פחות משנה ואחרות מגדירות זאת על פי החוק ? כנהג בעל רישיון נהיגה פחות משנתיים. המושג המשמעותי יותר בעניין ביטוח חובה לרכב הוא הגדרת חברות הביטוח את המושג "נהג צעיר". זאת הגדרה שאינה קשורה לחוק כלל. מבחינת חברות הביטוח נהג צעיר הוא על פי רוב נהג שטרם מלאו לו 24 שנים. מבחינת פוליסות הביטוח ומחיריהן ישנן כאן שתי תתי קטגוריות למינוח נהג צעיר: נהג שטרם מלאו לו 21, ונהג שהוא מעל 21 שנים אך טרם מלאו לו 24 שנים.
נהג צעיר ? מחירי ביטוח גבוהים יותר 
בשנים שלפני הרפורמה לחוק הביטוח חובה לרכב, היה מחיר אחיד למחיר ביטוח חובה. בשוק היו חברות ביטוח ספורות שהורשו להוציא פוליסה זו. לפני מספר שנים, בעקבות רפורמת הביטוח, נפתחה אפשרות לחברות ביטוח שונות לקבוע מחירים שונים לביטוחי החובה, ומכאן שחברות הביטוח הורשו לקבוע קריטריונים שונים המשפיעים על גובה הפרמיה של ביטוח החובה.  ההיגיון העומד מאחורי המחירים השונים של ביטוח הרכב הוא, שככל שרמת הסיכון לתאונה עולה, כך יעלה גם מחיר הביטוח. על פי הסטטיסטיקה מרבית המעורבים בתאונות דרכים הם נהגים צעירים ולכן באופן אוטומטי חברות הביטוח נאלצות לגבות מחירים גבוהים לפוליסות ביטוח של נהגים צעירים. יש להדגיש כי אם אתה נהג מבוגר אך אתה מאפשר לנהג צעיר לנהוג ברכבך, חובה עליך לשלם פרמיית ביטוח על פי חישובי הביטוח לנהג צעיר.
נהג צעיר ? כיצד להוזיל את מחירי הביטוח?
כפי שניתן להבין מהנאמר עד כה, מחירי הביטוח לנהגים צעירים הוא על פי רוב מאוד גבוה. ישנן חברות ביטוח המאפשרות הוזלת מחיר ביטוח זה, על ידי מתן אפשרות ביטוחים מותאמים אישית. כך למשל פוליסה המכסה נהג צעיר ספציפי על מספר כלי רכב ומקנה לנהג שעות נהיגה קבועות מראש, בכל פעם שהנהג יוצא לדרך הוא מדווח על כך לחברת הביטוח, כך גם יעשה בתום הנהיגה. ישנן גם חברות המציעות חבילות ביטוח מיוחדות לחיילים לנהיגה בסופי שבוע בלבד. אם אתה נהג צעיר או שהנך הורה לנהג צעיר, מומלץ כי תפנה אל מספר חברות ביטוח ותקבל הצעת מחיר בטרם תחליט איזו חברה מתאימה לך ביותר.

הכשרה ביטוח מספקת קשת רחבה ומגוונת של פתרונות ביטוח בתחום האלמנטרי (ביטוחי רכב, ביטוחי דירה, ביטוחי עסק ועוד), חיים, חסכון (best invest) ובריאות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב